Benvolgudes companyes, benvolguts companys,
A
 finals de la setmana passada vam tenir una reunió amb la direcció de la
 delegació de Barcelona en la qual es va presentar la nostra nova 
delegada LOLS, la Lídia Esparraguera, i vam
 tractar una sèrie d'assumptes que a continuació us detallem.
Exposició per part de la direcció de l’actual
creixement de l’empresa,
 que es basa en nous grans clients i en el Centre de Serveis (CS 
Espagne). L'empresa té interès en manifestar-nos que es prioritzen
 aquells projectes amb més valor afegit i més recorregut a llarg termini
 fugint de migracions i desenvolupaments que comportarien una baixada de
 feina una vegada finalitzats.
La Secció Sindical de la UGT ha reclamat a l'empresa
augments de sou i
de tiquets restaurant,
 també exposem la situació en què es troben molts companys, amb el sou 
congelat des de fa molts anys i a qui no s’ha compensat
 la pèrdua del poder adquisitiu. En les dates que ens trobem no tenim 
notícia ni tan sols dels increments selectius que l'empresa ens tenia 
habituats a principi d'any. La direcció ens explica que aquest tema ha 
sofert un retard i ens indica que l’empresa ha
 destinat un 1,5 % de la massa salarial bruta a incrementar els sous, que aquest increment es farà efectiu al mes de febrer amb efecte retroactiu a
 gener 2016, i que s’ha repartit segons el CRH. No ens va concretar el número de treballadors ni el percentatge de la plantilla.
Van mirar d'explicar-nos el funcionament del
Comitè de Recursos Humans (CRH): Es reuneix dues vegades a l’any. Per a cada lloc hi ha uns barems i es té en compte la informació que proporciona cada
 responsable i també el PAP.
 A partir d’ara el PAP el farà una persona que no serà el responsable 
directe per tal que sigui més neutral. D’aquí ve l’assignació
 que heu tingut en els últims dies del Manager de Proximitat. Seria bo que aquestes coses l'empresa les comuniques directament a les persones col·laboradores
 i no hi hagués necessitat que nosaltres les demanéssim per explicar-vos-les després.
Arran d'això, vam aportar per part de la Secció Sindical de la UGT la necessitat que es portin en rigor els
plans de carrera,
 d’una manera transparent i amb la participació de les persones 
interessades, sobretot en els treballadors joves. Això es completà
 amb l’estudi de les dades de l’avaluació de riscos psicosocials i fent incidència en els aspectes més negatius. Informe i resultat que esperem que
 l'empresa i el departament de Prevenció de Riscos comuniqui a tots els treballadors i treballadores.
Com cada any seguim reclamant
cursos de formació
 tècnica i cursos d’anglès i francès. La direcció ens assegura que 
aquest any sí que hi haurà un pla de formació a la delegació de
 Barcelona, eminentment tècnica, i que es publicarà en els propers 
mesos. Esperem que no ens continuïn venent fum i que sigui una realitat.
Des de la Secció Sindical de la UGT hem fet arribar el neguit de les persones ubicades a
Sistemes Torre Allianz,
 degut a la integració de la tecnologia a un nou CPD a París. L'actuació
 per part de les persones responsables que porten el
 servei fa que els tècnics no sàpiguen on acabarà la seva carrera 
professional. Fem constar que ens ha arribat la intenció de fer guàrdies
 i això comporta una modificació substancial i cal que estiguem 
assabentats i al corrent de la situació per poder vetllar
 pels interessos de les nostres companyes i companys.
Vam exposar els resultats de
l’informe de l’última evacuació, que creiem que cal revisar molt seriosament, tal com també ens havíeu dit molts de vosaltres, pel risc que comporta
 i l'alarma que genera.
Aprofitem per informar-vos que hem fet a l'empresa una proposta del
“Pla d’Ordinadors Obsolets”
 per tal d'aconseguir que els treballadors i treballadores de la 
delegació de Barcelona us pugueu beneficiar dels ordinador
 que l'empresa amortitza, apuntant-vos a una llista que gestionaria la 
Secció Sindical de la UGT i que s'atendria per rigorós ordre d'arribada.
Com contactar amb nosaltres:
o Pots visitar la pàgina web de la Secció Sindical de la UGT a http://ugtsopra.blogspot.com.es/ on
trobaràs notícies, calendaris laborals, convenis, webs i blogs d'interès, etc... . 
o També pots enviar-nos un mail a ugt.sopra@gmail.com per
preguntar-nos
 els teus dubtes, problemes o els teus suggeriments per poder millorar 
el teu dia a dia i amb això també el de tots.
o De forma directa:
o Lídia Esparreguera: lidia.esparraguera@sopra.com (Delegada LOLS).
93 242 31 42
o Lídia Esparreguera: lidia.esparraguera@sopra.com (Delegada LOLS).
93 242 31 42
Secció Sindical de la UGT Sopra Informàtica.
