1) A 
mitjans de juny vam rebre un correu amb l'assumpte “IMPORTANTE: NUEVO 
BUZÓN PARA ENVIO DE BAJAS MÉDICAS” en què se'ns indicava un nou 
procediment per fer arribar a l'administració de recursos
 humans els comunicats de baixa, confirmació i alta mèdica. En el correu
 es subratllava que "és una obligació... respectant els terminis legals,
 que en aquest cas és de 24 hores des de l'emissió de l'informe".
Com podeu veure, els terminis a què ens sotmet l'empresa exposant que són els legals semblen extremadament ajustats.
Immediatament
 ens vam posar en contacte amb l'administració de recursos humans i els 
vam informar del reglament sobre això que figura a la web de la 
Seguretat Social.
http://www.seg-social.es/Internet_1/Trabajadores/PrestacionesPension10935/Incapacidadtemporal/RegimenGeneral/Gestionycontrol/28376. El termini general per comunicar la baixa a l'empresa segons la normativa que té publicada la Seguretat Social és de
3 dies (hàbils a comptar de l'endemà de l'expedició de la baixa), i les baixes que s'estimen de "durada molt curta "(fins a 5 dies) tenen un termini
d'entrega de 24 hores després de la data d'alta.
Hem informat a l'empresa que
considerem molt positiu i un gran avenç que "Per a una major
 efectivitat i comoditat en la gestió de les baixes mèdiques" habiliteu 
un sistema per correu electrònic sobre la base de documents escanejats. 
Però aquest no pot deixar de ser opcional
 ja que el treballador no té perquè disposar privadament dels mitjans 
que es necessiten per complir aquest tràmit”.
Hem sol·licitat a l'empresa que
substituïu aquesta "normativa interna" que indica que "No 
recollirem parts en paper" a un consell que es dirigeixi als 
col·laboradors per a un millor funcionament de l'empresa i també que 
aquests consells s'instrumentin convenientment a través del
 F2F i no a través d'un correu electrònic.
En la 
resposta que hem rebut justifiquen el procediment arran de l'adaptació 
al nou funcionament de la Seguretat Social amb la implantació del 
sistema CRETA, pel qual hi ha comunicació directa entre
 el metge i la Seguretat Social. No obstant això no neguen que els 
terminis correctes són els que nosaltres afirmem i manifesten que
per descomptat ens mostrarem flexibles. Si algun company no 
disposa d'internet, escàner etc. podrà lliurar-lo a la assisteixin com 
fins ara i ella ens el remetrà escanejat.
En definitiva com fins ara.
2) Arran 
d'un caòtic simulacre d'evacuació que es va realitzar al desembre del 
2015, tan aquesta secció sindical com la part sindical del Comitè de 
Seguretat i Salut hem insistit reiteradament que
 hi ha una sèrie de deficiències de seguretat atribuïbles a la propietat
 de l'edifici que requerien actuació urgent. Hem reclamat que:
-     
Si no és 
possible instal·lar una escala d'evacuació a l'edifici, com sembla que 
és el cas, s'hauria de pensar en la possibilitat de confinar o aïllar 
l'escala i dotar-la de les suficients obertures de
 ventilació o mesures d'extracció de fums.
-     
Segons normativa l'edifici ha de comptar amb un desfibril·lador extern automatitzat i personal qualificat pel seu ús.
-     
Senyalització de les vies d'evacuació, retirada d'extintors de les vies d'evacuació i eliminació dels armaris dels extintors.
-     
Redacció del Pla d'Autoprotecció de l'Edifici.
Segons ens 
ha informat prevenció de riscos laborals és imminent que durant aquest 
estiu es realitzin actuacions que pel que fa a la seguretat consistiran 
en
una reforma per a l'adequació de l'edifici i es retocarà la 
prevenció d'incendis. La ventilació, recorreguts d'evacuació i ocupació 
han estat revisades. En la intervenció es va a protegir de manera 
integral l'escala per convertir-la en espai segur
 (afegint vestíbuls previs). (...)
El
 pla d'autoprotecció està en revisió fins que s'executin les obres 
pròximament de les millores de protecció i seguretat en l'edifici.
Desfibril·lador, extintors, ventilacions i seguretat estan contemplats en el projecte aprovat per l'Ajuntament.
La reforma que es va a realitzar contempla noves senyalitzacions d'emergència per tot l'edifici actualitzades a nou reglament.
A part de 
les actuacions en matèria de seguretat també ens informen que 
remodelaran la recepció de l'edifici amb la incorporació de sistemes 
biomètrics d'accés i actuar sobre els ascensors.
Secció Sindical de la UGT Sopra Informàtica.
