1) A
mitjans de juny vam rebre un correu amb l'assumpte “IMPORTANTE: NUEVO
BUZÓN PARA ENVIO DE BAJAS MÉDICAS” en què se'ns indicava un nou
procediment per fer arribar a l'administració de recursos
humans els comunicats de baixa, confirmació i alta mèdica. En el correu
es subratllava que "és una obligació... respectant els terminis legals,
que en aquest cas és de 24 hores des de l'emissió de l'informe".
Com podeu veure, els terminis a què ens sotmet l'empresa exposant que són els legals semblen extremadament ajustats.
Immediatament
ens vam posar en contacte amb l'administració de recursos humans i els
vam informar del reglament sobre això que figura a la web de la
Seguretat Social.
http://www.seg-social.es/Internet_1/Trabajadores/PrestacionesPension10935/Incapacidadtemporal/RegimenGeneral/Gestionycontrol/28376. El termini general per comunicar la baixa a l'empresa segons la normativa que té publicada la Seguretat Social és de
3 dies (hàbils a comptar de l'endemà de l'expedició de la baixa), i les baixes que s'estimen de "durada molt curta "(fins a 5 dies) tenen un termini
d'entrega de 24 hores després de la data d'alta.
Hem informat a l'empresa que
considerem molt positiu i un gran avenç que "Per a una major
efectivitat i comoditat en la gestió de les baixes mèdiques" habiliteu
un sistema per correu electrònic sobre la base de documents escanejats.
Però aquest no pot deixar de ser opcional
ja que el treballador no té perquè disposar privadament dels mitjans
que es necessiten per complir aquest tràmit”.
Hem sol·licitat a l'empresa que
substituïu aquesta "normativa interna" que indica que "No
recollirem parts en paper" a un consell que es dirigeixi als
col·laboradors per a un millor funcionament de l'empresa i també que
aquests consells s'instrumentin convenientment a través del
F2F i no a través d'un correu electrònic.
En la
resposta que hem rebut justifiquen el procediment arran de l'adaptació
al nou funcionament de la Seguretat Social amb la implantació del
sistema CRETA, pel qual hi ha comunicació directa entre
el metge i la Seguretat Social. No obstant això no neguen que els
terminis correctes són els que nosaltres afirmem i manifesten que
per descomptat ens mostrarem flexibles. Si algun company no
disposa d'internet, escàner etc. podrà lliurar-lo a la assisteixin com
fins ara i ella ens el remetrà escanejat.
En definitiva com fins ara.
2) Arran
d'un caòtic simulacre d'evacuació que es va realitzar al desembre del
2015, tan aquesta secció sindical com la part sindical del Comitè de
Seguretat i Salut hem insistit reiteradament que
hi ha una sèrie de deficiències de seguretat atribuïbles a la propietat
de l'edifici que requerien actuació urgent. Hem reclamat que:
-
Si no és
possible instal·lar una escala d'evacuació a l'edifici, com sembla que
és el cas, s'hauria de pensar en la possibilitat de confinar o aïllar
l'escala i dotar-la de les suficients obertures de
ventilació o mesures d'extracció de fums.
-
Segons normativa l'edifici ha de comptar amb un desfibril·lador extern automatitzat i personal qualificat pel seu ús.
-
Senyalització de les vies d'evacuació, retirada d'extintors de les vies d'evacuació i eliminació dels armaris dels extintors.
-
Redacció del Pla d'Autoprotecció de l'Edifici.
Segons ens
ha informat prevenció de riscos laborals és imminent que durant aquest
estiu es realitzin actuacions que pel que fa a la seguretat consistiran
en
una reforma per a l'adequació de l'edifici i es retocarà la
prevenció d'incendis. La ventilació, recorreguts d'evacuació i ocupació
han estat revisades. En la intervenció es va a protegir de manera
integral l'escala per convertir-la en espai segur
(afegint vestíbuls previs). (...)
El
pla d'autoprotecció està en revisió fins que s'executin les obres
pròximament de les millores de protecció i seguretat en l'edifici.
Desfibril·lador, extintors, ventilacions i seguretat estan contemplats en el projecte aprovat per l'Ajuntament.
La reforma que es va a realitzar contempla noves senyalitzacions d'emergència per tot l'edifici actualitzades a nou reglament.
A part de
les actuacions en matèria de seguretat també ens informen que
remodelaran la recepció de l'edifici amb la incorporació de sistemes
biomètrics d'accés i actuar sobre els ascensors.
Secció Sindical de la UGT Sopra Informàtica.